سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :3
کل بازدید :65146
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/25
11:51 ع

محیط سرسبز و تاثیر مثبت بر مغز کودکان


 

  • محیط سرسبز و تاثیر مثبت بر مغز کودکان

    به گفته محققان، زندگی و بزرگ شدن در محیطی سرسبز به تقویت رشد مغز در کودکان کمک می کند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ محققان موسسه سلامت جهانی بارسلونا دریافتند بزرگ شدن در یک محیط سرسبز به شیوه ای مثبت بر مغز کودک تاثیر دارد که منجر به حافظه کاری بهتر و کاهش بی حوصلگی می شود.

    به گفته محققان، کودکان مدرسه ابتدایی که در منازل واقع در فضاهای بسیار سرسبز بزرگ شده بودند دارای حجم بیشتر ماده سفید و خاکستری در برخی مناطق مغزشان بودند. این شرایط آناتومی با تاثیرات سودمند بر عملکرد شناختی مرتبط هستند و میزان ابتکار و خلاقیت کودک را افزایش می دهد.

    مطالعات قبلی نشان داده اند که رابطه بین فردی با طبیعت برای ذهن و بدن و در مجموع برای سلامت عمومی بدن خوب و مفید است.

    سپری کردن زمان در فضای باز یک تکنیک ریلکسیشن است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا از آن بهره می گیرند.

    «پیام دادوند»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد قرارگیری در معرض فضای سبز در اوایل دوره کودکی می تواند منجر به تغییرات ساختاری سودمند در مغز شود.»

    به گفته محققان، فضاهای باز دارای میزان کمتر آلودگی هوا و سروصدا هستند که می تواند فواید غیرمستقیمی بر رشد مغز داشته باشند.


  
  

با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکس


 

  • با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکس

    دختری که عکسهای متفاوتی از وی در فضای مجازی وجوددارد، او به دختر هزار چهره مشهور شده است و اهل کره می‌باشد. هنرمند جوانی اهل کره جنوبی باوجود آنکه تنها 24سال دارد ولی از الان در خلق عکسهای توهم بصری استاد است و حتی عده ای او رابا نام دختر هزار چهره خطاب قرار میدهند.

    به گزارش پارس ناز این دختر به نام «دین یون» فقط با استفاده از هنر گریم ، رنگ های صورت و قلم و از صورت و بدن خود بعنوان یک بوم نقاشی استفاده کرده و جلوه های توهم بصری فوق العاده ای خلق می‌کند.

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکس

    استعداد نقاشی یون از همان دوران کودکی اش مشهود بودو همین امر موجب شد وی در عده ای از بهترین هنرستان های کره جنوبی از جمله دانشگاه ملی هنر کره ای شرکت کند.

    ولی بجای آنکه فعالیت خود بعنوان یک هنرمند متداول شروع کند، وی بر روی «هنر توهمی» تمرکز کرد هنر مدرنی که به لطف شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس بوک بعنوان یکی از محبوب ترین هنرهای معاصر شناخته میشود.

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکسعکس گریم صورت مخدوش شده روی صورت هنرمند گریمور

    نقاشی های بسیار واقعی روی صورت

    از 3 سال پیش که خانم یون شروع به منتشر کردن نقاشی های توهمی خود در شبکه های اجتماعی کرد، همه ی کاربران را در بهت و حیرت فرو برد، چرا که تا پیش ازآن کسی نتوانسته بود به چنان درجه از واقع گرایی در نقاشی روی صورت دست پیدا کند. «البته منظور بجز کمک گرفتن از نرم افزارهای ویرایش دیجیتالی نظیر فتوشاپ است.»

    طریقه ای که وی با لوازم گریم و رنگ صورت، عکسهای تار و یا مخدوش شده روی صورت ایجاد می‌کند،به راستی قابل توجه است. این هنرمند جوان به سرعت توجه مردم را در شبکه های اجتماعی بخود معطوف کرد و به سرعت دنبال کننده های وی به هزاران نفر رسید تا جاییکه حتی وی به برنامه گفت و گو ای مجری مشهور الن دیجنرس نیز دعوت شده است.

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکس

    همانگونه که می‌توانید تصور کنید این سطح از واقع گرایی کار بسیار زیادی می طلبد. سال گذشته دین یون در گفتگو ای با مجله «Allure» اظهار داشت که وی ساعات طولانی رابه مشاهده کردن خود در آینه میپردازد تا روی کوچک‌ترین جزئیات نقاشی روی صورتش کار کند و گاهی چنان اینکار سختمی شود که او را دچار سرگیجه میکند.

    خلق این عکسهای توهمی بسته به میزان پیچیدگی پروژه بین 3 تا 12 ساعت برای این هنرمند زمان می بردتا خودرا تبدیل به یک عکس توهمی زنده و جاندار کند.

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکسخلق عکسهای توهم بصری روی صورت

    ولی ظاهراً تنها نگاه کردن به آینه در طول این فرآیند خلاقانه کافی نیست، گاهی او وادار است خودرا در دوربین نیز چک کند، تا همه ی چیز بی نقص و عالی شود.از آنجا که عده ای از عکسهای توهمی او چنان غیر قابل باور است که ممکن است عده ای تصور کنند این عکسها در نتیجه استفاده از نرم افزارهای دیجیتالی عکس است، وی گاهی ویدیوهایی از خود نیز تهیه کرده و با تکاندادن دست و صورت به همه ی نشان میدهد که آثار او واقعی و کار دست خود اوست.

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکسگریم توهم بصری دختر کره ای ،دختر کره ای هزارچهره عجیب،گریم روی صورت دختر کره ای،دختر کره ای و گریم عجیب

    با دختر هزار چهره زیبای کره ای آشنا شوید +عکس

    با دختر هزارچهره زیبای کره ای آشنا شوید عکس ،دختر هزارچهره کره ای


  
  

درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود


 

  • درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    تعداد زیادی از بازیگران و ستاره های مشهور هالیوودی درآمدهایی دارند که شاید با شنیدن مقدار آن نتوانید باور کنید. پول را باید بازیگر و نقش اصلی همه ی چیز در هالیوود دانست. در حالیکه بسیاری پول را ریشه تمام بدی ها و جنایت ها می‌دانند اما تعداد زیادی از سلبریتی ها بیش از هر چیزی به پول اهمیت داده و به آن علاقه دارند.

    طبق معمولً سلبریتی ها برای فعالیت های هنری خود دستمزدهای بسیار زیادی دریافت میکنند اما در عده ای از موارد آنها دستمزدهایی تقاضای می‌کنند که شاید برای شما قابل باور نباشد. در ادامه این مطلب شما رابا عده ای از این سلبریتی ها و دستمزدهایی که خواستار شده اند آشنا کنیم.

    1-کیتی پری

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    وقتی که کیتی پری نقش داور در مسابقات «آمریکن آیدل» درسال 2017 را پذیرفت ادعا شد که وی برای حضور دریک فصل این برنامه بیش از 25 میلیون دلار دست مزد دریافت خواهد کرد. وی گفته که بعنوان یک زن از این‌که نسبت به دیگر مردان حاضر دراین برنامه دست مزد بیشتری دریافت میکند بخود می بالد. وی گفته که درسال های اخیر مذاکراتی برای حضور دراین برنامه داشته اما بدلیل کمبود وقت و زمانبندی نامناسب نتوانسته در آن حضور داشته باشد.

    2- ماریا کری

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    قبل از کیتی پری دوران سلطه ماریا کری بود. درسال 2012 استودیو فاکس برای پیدا کردن یک داور جدید برای مسابقات تلویزیونی «آمریکن آیدل» تلاش می‌کرد. جنیفر لوپز تازه این برنامه را ترک کرده و باید سلبریتی شناخته شده دیگری جای او را می‌گرفت. بدین ترتیب ماریا کری با دست مزد خیره کننده 18 میلیون دلار برای یک فصل جای گزین او شد. در آن زمان این بیشترین دستمزدی بود که یک خواننده به خاطر حضور دریک ریالیتی شو دریافت میکرد.

    در واقع ماریا کری برای هر اپیزود بیش از 450.000 دلار و برای روز فیلمبرداری بیش از 144.000 دلار دست مزد میگرفت. بر اساس گزارش روزنامه نیویورک پست درسال 2017 یک میلیاردر روسی به ماریا کری و التون جان 4 میلیون دلار دست مزد داد تا در عروسی نوه اش حضور یافته و برنامه اجرا کنند.

    3- پزشک دری

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    پزشک دری که یک رپر سرشناس است و همچنین جیمی لووین که در دنیای موسیقی چهره شناخته شده ای است درسال 2014 کمپانی تولید هدفون خود رابه مبلغ خیره کننده 3 میلیارد دلار به کمپانی اپل فروختند. این معامله با 2.6 میلیارد پول نقد و 400 میلیون دلار دیگر به صورت سهام به انجام رسید. به گزارش پارس ناز علاوه بر این هم پزشک دری و هم لووین در کمپانی اپل نیز سمت هایی دریافت کردند. در هفته ها و ماه های بعد پزشک دری خودرا نخستین خواننده میلیاردر دنیای هیپ هاپ نامید.

    4- سوفیا ورگارا

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    سوفیا ورگارا چیزی فراتر از یک چهره زیباست. درسال 2017، این بازیگر کلمبیایی الاصل برای ششمین سال متوالی و با دستمزدی برابر 41.5 میلیون دلار بعنوان پردرآمدترین بازیگر تلویزیون انتخاب شد. گرچه او و جولی بوون که در سریال «خانواده امروزی» «Modern Family» همبازی بودند دست مزد یکسانی دریافت می‌کردند

    اما درآمدهای تبلیغاتی ورگارا باعث شد که بالاتر از همبازی خود در زمینه دست مزد قرار بگیرد. او در حوزه های مختلفی از قهوه گرفته تا شامپوهای ضد شوره، قراردادهای تبلیغاتی دارد. از سال 2011 تا 2016 او در کل بیش از 157.5 میلیون دلار درآمد داشته که 60 درصد آن از طریق قراردادهای تبلیغاتی حاصل شده است.

    5- فلوید می و در

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    به نظر میرسد هیچ چیزی نمی‌تواند مانع این مرد شود که بیشتر شبیه یک اتومبیل چاپ پول است. فلوید می و در جونیور یک بوکسور سرشناس است که به خاطر درآمد و ثروت هنگفتش و پز دادن آن شناخته میشود. وی پس از مسابقه با کانر مک گرگور در آگوست 2017 با بیش از 100 میلیون دلار دست مزد رینگ را ترک کرد

    که با احتساب تبلیغات و قراردادهای تجاری دیگر تا 200 میلیون دلار نیز افزایش می یافت. علاوه بر این وی برای مسابقه سال 2015 خود با مانی پاکیائو بیش از 250 میلیون دلار دست مزد دریافت کرد.. وی خود گفته که یک «دستگاه عابر بانک انسانی» است.

    6- کیم کارداشیان

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    کیم کارداشیان با یک رسوایی بزرگ به شهرت رسید و باعث شد که کارداشیان در ثروت غرق شود. به گزارش مجله فوربس بین ژوئن 2014 و جولای 2016 وی از قِبل بازی موبایلی کیم کارداشیان بیش از 160 میلیون دلار درآمد داشته است که بدیت ترتیب او را در صدر لیست مجله فوربس در زمینه دریافت دست مزد قرار داد.

    کارداشیان درسال 2017 وارد دنیای لوازم ارایشی شد و در چند ساعت توانست بیش از 300.000 ست محصولات آرایشی رابه قیمت 14.4 میلیون دلار به فروش برساند.

    7- 50 سنت

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    کورتیس جکسون یک خواننده موسیقی رپ مشهور است که او رابا نام «50 سنت» می شناسند. او در زمینه تجارت نیز مرد باهوش و موفقی است. درسال 2004 وی علاقه اش به ویتامیت واتر رابه یک تجارت پولساز تبدیل کرد. از آنجایی که وی به شدت به سلامتی خود اهمیت داده و از نوشیدن الکل خودداری می‌کرد

    برای تامین آب بدن خود بعد از تمرینات ورزشی سخت از نوشیدنی ویتامین واتر استفاده میکرد.به گزارش پارس ناز در نهایت وی توانست 10 درصد از سهام کمپانی تولید کننده این نوشیدنی را بدست آورد.درسال 2007 کمپانی کوکا کولا این شرکت مادر را خریداری کرده و همین موضوع باعث شد که کورتیس به درآمدی خیره کننده دست یابد.

    بدین ترتیب بین 60 تا 100 میلیون دلار به کورتیس رسید که ثروت خالص او رابه حدود نیم میلیارد دلار افزایش داد. اما در کمال ناباوری درسال 2015 وی اعلام ورشکستگی کرد و اعلام نمود که بیش از 36 میلیون دلار بدهکار است و تنها 20 میلیون دلار سرمایه دارد. وی درسال 2017 اعلام کرد که بدهی هایش را پرداخت کرده و بیش از 20 میلیون دلار نیز سرمایه دارد.

    8- جورج کلونی

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    جورج کلونی با صورت جذاب و دوست داشتنی خود، همسری باهوش و با استعداد و دو بچه زیبا و البته حرفه ای که باعث شده همه ی به او حسادت کنند نزدیک به یک میلیارد دلار ثروت دارد. وی برند نوشیدنی خاص خودرا درسال 2017 به قیمت یک میلیارد دلار به فروش رساند. او و دو تن از دوستانش این کمپانی را درسال 2013 راه اندازی کردند اما فکر نمی‌کردند به این زودی کمپانیها آنها ارزشی یک میلیارد دلاری پیدا کند.

    9- مت دیمون

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    مت دیمون از دهه 90 یکی از بازیگرانی بوده که همیشه در بالاترین سطح هالیوود قرار داشته و فروش فیلمهای او تضمین شده بوده است. بهمین دلیل جای تعجب ندارد که وی به خاطر کوچک ترین نقش آفرینی هایش مبالغ هنگفتی دریافت کرده باشد. به ادعای مجله فوربس وی برای یک آگهی تبلیغاتی 20 ثانیه ای برای قهوه نسپرسو 3 میلیون دلار دست مزد دریافت کرده است که ثانیه ای 150.000 دلار خواهد بود.

    وی دراین آگهی تبلیغاتی نیز جورج کلونی را درکنار خود داشت و این آگهی تنها در بریتانیا پخش شد. در فیلم «جیسون بورن» «Jason Bourne» درسال 2016 نیز مت دیمون تنها 25 جمله دیالوگ رابه زبان آورد اما برای این فیلم 25 میلیون دلار دست مزد دریافت کرد که برای هر خط دیالوگ 1 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

    10- بتنی فرانکل

    درآمدهای نجومی بازیگران و سلبریتی های مشهور هالیوود

    بتنی فرانکل یکی از بازیگران سریال ریالیتی شو «زنان خانه دار واقعی نیویورک» «The Real Housewives of New York» و مجری مشهوری است که در زمینه تجارت نیز بسیار موفق عمل کرده است. وی درسال 2011 کمپانی تولید نوشیدنی کم انرژی خود رابه قیمت 100 میلیون دلار به فروش رساند هر چند هنوز مالکیت این برند را در اختیار دارد و درصدی از فروش آنرا نیز دریافت خواهد کرد


  
  

کدام مسواک مانع پوسیدگی دندانم می‌شود؟


 

  • کدام مسواک مانع پوسیدگی دندانم می‌شود؟

    از زمانی که مسواک برقی وارد بازار شد همیشه این سوال وجود داشت که استفاده از مسواک برقی بهتر است یا مسواک دستی؟ آن‌هایی که طرفدار تغییر نیستند، همچنان از مسواک‌های دستی استفاده می‌کنند و کسانی که از تکنولوژی‌ها و گجت‌های تازه لذت می‌برند، سراغ مدل برقی مسواک‌ها می‌روند. اما واقعیت چیست؟ کدام یک از این مسواک‌‎ها دهان و دندان ما را سالم‌تر نگه می‌دارند و نمی‌گذارند بخش زیادی از پس‌انداز یا درآمدمان خرج پر کردن دندان، عصب‌کشی یا حتی کشیدن آن شود؟ چند سالی است که محققان تلاش می‌کنند جنبه‌های مختلف استفاده از هر کدام از این مسواک‌ها، برقی یا دستی را به مشتریان نشان دهند تا آن‌ها بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. با هم نگاهی بیندازیم به مقایسه مسواک برقی و مسواک دستی تا بتوانیم بهترین را برای حفظ سلامت دهان و دندانمان انتخاب کنیم. ابتدا با مسواک برقی شروع می‌کنیم و سراغ مسواک دستی می‌رویم.

    هیچ گرانی بی‌حکمت نیست؟

    طرفداران مسواک برقی ویژگی‌های زیادی برای این نوع مسواک در نظر می‌گیرند که شامل موارد زیر می‌شود:

    احساس خیلی خوبی می‌دهد: نتایج تحقیقات منتشر شده توسط «اتحادیه دندانپزشکان آمریکا»، ADA، نشان می‌دهد مسواک برقی روی 80 درصد از مصرف‌کنندگان تاثیر مثبتی داشته است. افراد معمولا بعد از استفاده از این مسواک‌ها متوجه تمیزی بیشتر دندان‌هایشان می‌شوند و احساس خوب تمیزی پیدا می‌کنند. این احساس اگر همراه با نخ کردن دندان و استفاده از  دهان شویه باشد، بیشتر هم می‌شود.

    کدام مسواک مانع پوسیدگی دندانم می‌شود؟

    به ما هشدار می‎‌دهد: در‌حالی‌که ممکن است موقع استفاده از مسواک دستی فشار زیادی روی سطح دندان بیاوریم یا خیلی زود دست از مسواک کردن برداریم، انواع متنوعی از مسواک‌های برقی نمی‌گذارند زیر دو دقیقه سر و ته مسواک زدن را هم بیاوریم و هر بار که فشار زیادی به دندان وارد کنیم به ما هشدار می‌دهند که این سرعت یا فشار برای دندان زیاد است و باید کم شود.

    مورد تایید دندان‌پزشکان است: دکتر «آناستازیا تورشتا»، دندان‌پزشک است و اعتقاد دارد مسواک برقی قبله آمال دندان‌پزشکان است. او می‌گوید: « مسواک برقی ما را به تمام هدف‌هایی که برای سلامت دهان و دندان بیمار مد نظر داریم، می‌رساند. تورم لثه را کاهش می‌دهد، حساسیت دندانی را کم می‌کند و پلاک‌ها را که باعث پوسیدگی می‌شوند از دندان پاک می‌کند.» مسئله اینجاست که بعضی از بیماران به علت گرانتر بودن این مدل نسبت به مدل دستی نسبت به انتخاب آن تردید می‌کنند؛ در‌حالی‌که «هر سرمایه‌گذاری برای حفظ سلامت دندان ارزشش را دارد.»

    پر قدرت اما نرم عمل می‌کند: مسواک‌های برقی علاوه بر اینکه قدرت زیادی دارند و از ویبره و چرخش برای تمیز کردن سطح دندان‌ها استفاده می‌کنند، مانع آسیب‌دیدگی مینای دندان می‌شوند. به عبارت دیگر در عین پرقدرت بودن با ملایمت عمل می‌کنند.

    تک‌تک دندان‌ها را تمیز می‌کنند: شاید برایتان جالب باشد بدانید برای تمیز کردن پشت دندان‌ها لازم است بین 10 تا 15 بار فرچه مسواک را رویشان بکشید که قطعا کاری خسته‌کننده است؛ اما مسواک‌های برقی این کار را به مراتب آسان‌تر می‌کنند. بهترین مدل‌های مسواک برقی تمام پلاک‌های دندانی را هدف می‌گیرند و سراغشان می‌روند.

    راحت استفاده می‌شوند: واقعیت این است که ممکن است ندانیم دستمان را در چه زاویه‌ای حرکت دهیم تا تمام سطوح دندان‌هایمان را تمیز کنیم یا حتی بدانیم اما بر حسب عادتی که از کودکی در ما شکل گرفته، گاهی وقت‌ها یادمان بروددرست مسواک بزنیم. مسواک‌های برقی اما این کار را برای ما آسان می‌کنند و تمام کاری که لازم است انجام دهیم رفتن از دندانی به سراغ دندان دیگر است.

    برای افراد مسن یا بیمار مناسب هستند: کسانی که از آرتروز رنج می‌برند یا به بیماری‌های حرکتی دچار هستند ارتباط خیلی خوبی با مسواک برقی برقرار می‌کنند چون بیشتر کار را خود مسواک انجام می‌دهد و آن‌ها نیاز به انجام فعالیت زیادی ندارند.

    لکه‌بر است: سیگار، قهوه، چای و نوشیدنی‌های رنگی روی دندان‌های ما لکه‌هایی به جا می‌گذارند که پاک‌کردن آن‌ها نیاز به استفاده از انواع خمیر دندان‌های زغالی و جرم‌گیر دارد. جالب است بدانید یکی از مزایای مسواک‌های برقی این است که می‌توانند به کمک خمیر‌دندان‌های جرم‌گیر بیایند و لکه‌های دندانی را از بین ببرند. در نهایت چیزی که باقی می‌ماند لبخندی زیباتر با دندان‌هایی سفیدتر است. نکته مهم این است که تعداد دفعات استفاده از خمیر دندان جرم‌گیر باید با مشورت دندان‌پزشک انجام شود اما برای استفاده از مسواک برقی محدودیتی وجود ندارد.

    کدام مسواک مانع پوسیدگی دندانم می‌شود؟

    دوست بچه‌هاست: بچه‌ها معمولا مقاومت عجیبی نسبت به مسواک زدن دارند؛ اما کافی است پای مسواک برقی کودکانه با طرح‌های جالب و هیجان‌انگیز وسط بیاید و موقع استفاده هم متوجه احساس غلغلک ظریفی شوند که مسواک ایجاد می‌کند. آن‌وقت است که ماموریت غیرممکن تشویق بچه‌ها به مسواک زدن، ممکن می‌شود.

    برای ارتودنسی مناسب است: یکی از بهترین انواع مسواک که می‌تواند بعد از کار گذاشتن سیم‌های ارتودنسی به کمک تمیز نگه داشتن دندان بیاید، مسواک برقی است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان آن هم زمانی که دندان‌ها سیم‌کشی شده‌اند، باعث ایجاد لکه‌های سفید روی آن‌ها می‌شود. برای خواندن سایر ویژگی های مسواک برقی میتوانید به این آدرس مراجعه کنید.

    پس تکلیف مسواک دستی چه می‌شود؟

    با خواندن ویژگی‌های مسواک برقی، شاید با خودتان فکر کنید باید فاتحه استفاده از مسواک دستی را بخوانید؛ اما واقعیت اینطور نیست. به تایید «انجمن دندان‌پزشکان آمریکا»، انواع مسواک‌های سخت و نرم که دستی هستند دقیقا می‌توانند به اندازه مسواک‌های برقی موثر واقع شوند؛ اما شرط دارد. شرطش این است که نحوه درست مسواک زدن را بلد باشیم؛ درست مسواک کنیم، نخ دندان بکشیم و از دهان‌شویه کمک بگیریم. خوبی مسواک برقی این است که بخش زیادی از بلد نبودن ما در مسواک زدن را جبران می‌کند و خودش قسمت عمده کار را انجام می‌دهد؛ وگرنه اگر خودمان حوصله به خرج دهیم و وقت کافی برای مسواک زدن داشته باشیم، فرقی ندارد سراغ مدل‌های برقی برویم یا دستی. اگر انتخاب شما به هر دلیلی مسواک دستی است، موقع خرید به نکات زیر دقت کنید:

    نرمی و سختی فرچه: اگر دندانتان حساس است سراغ مسواک نرم یا نهایتا متوسط بروید. استفاده از مسواک سخت فقط در صورتی توصیه می‌شود که دندان‌پزشکتان آن را تایید کرده باشد.

    اندازه فرچه: فرچه‌های کوچک نواحی غیر قابل دسترسی دندان را بهتر از فرچه‌های یک‎‌سره بزرگ تمیز می‌کند؛ اما به زمان بیشتری برای مسواک کردن نیاز پیدا خواهید کرد.

    وجود ماساژور: بخش پلاستیک‌مانند بعضی مسواک‌ها به عنوان ماساژ دهنده لثه به کار می‌رود که با توجه به نیازتان می‌توانید سراغش بروید یا نروید.

    سری متحرک: فرچه یا سری متحرک کارکرد بهتری نسبت به فرچه ثابت دارد و دندان‌ها را بهتر پاک می‌کند.

    به خاطر داشته باشید برای خرید مسواک هرگز سراغ دست‌فروش‌ها یا مسواک‌هایی از برندهای ناشناخته و نامعتبر نروید. مسواک را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های معتبر بخرید. سلامت دندان شوخی‌بردار نیست.


  
  

خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟


 

  • خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    بیشتر ما حداقل یک بار گذرمان به دندانپزشکی افتاده است و خوب می‌دانیم بدترین قسمت درست کردن دندان، تحمل صدای مته‌ مانند دستگاه‌های دندانپزشکی نیست؛ بلکه دقیقه آن قسمتی است که سیلی هزینه گران درست کردن دندان روی گونه بی‌حس شده‌مان می‌خورد و ما با کمال تعجب دردش را احساس می‌کنیم! واقعیت این است که هزینه‌های دندانپزشکی اصلاً شوخی‌بردار نیستند و بر اساس نوع کاری که روی دندان انجام می‌شود طیف متنوعی را در برمی‌گیرند. راه‌حل چیست؟ اینکه خودمان قبل از فاجعه به داد خودمان برسیم و خود مراقبتی را آویزه گوشمان کنیم.

    در همین راستا این مطلب را به دو محافظ دندان، یعنی دهان شویه و خمیردندان اختصاص دادیم تا با تأثیرهای هرکدامشان آشنا شوید و بدانید چطور هرکدام را به کار بگیرید تا کارتان به لحظه تلخ حساب کردن هزینه دندانپزشکی نرسد. درعین‌حال با نکات ضروری راجع به هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد و از این به بعد هوشمندانه‌تر انتخاب خواهید کرد.

    چطور خمیردندان خوب انتخاب کنید؟

    بهترین روشی که می‌تواند باعث انتخاب خمیردندان خوب شود، این است که از دندان‌پزشکتان سراغش را بگیرید اما ازآنجایی‌که متأسفانه بعضی از دندان‌پزشکان تبلیغ برندهای خاصی را می‌کنند، لازم است خودتان هم اطلاعات لازم را داشته باشید و محکم‌کاری کنید تا بتوانید با خیال راحت دست به انتخاب بزنید. هنگام انتخاب خمیردندان به ویژگی‌های زیر دقت کنید:

    1- فلوراید داشته باشد: بزرگ‌ترین هدف خمیردندان جلوگیری از پوسیدگی‌های دندانی است. به همین دلیل هم لازم است خمیردندانی را انتخاب کنید که به‌طور واضح روی آن نوشته شده باشد «حاوی فلوراید».

    2- به طعم دقت کنید: انواع خمیر دندان از جمله زغالی و جرم گیر ، ژله‌ای یا معمولی همگی وظیفه مراقبت از دندان‌های شما را دارند. نمی‌توانید از خمیردندانی استفاده کنید که از طعم یا بوی آن خوشتان نمی‌آید یا باعث حساس‌ شدن دندان‌هایتان می‌شود. هزینه برای تغییر خمیردندان خیلی بهتر از هزینه برای پر کردن دندان است، خمیر دندانی بخرید که برای دندانتان مناسب باشد.خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    3- از مکان معتبر تهیه کنید: این روزها حتی دست‌فروش‌ها هم خمیردندان می‌فروشند؛ خمیردندان‌هایی که معلوم نیست اصل هستند یا نه و اصلاً بهداشتی هستند یا غیربهداشتی. به همین دلیل هم نباید گول قیمت پایین‌تر را خورد و به این بهانه خرید کرد. کمی بیشتر هزینه کنید اما از جاهای معتبر خمیردندان بخرید تا نگران مبتلا شدن به بیماری‌های دهان و لثه نباشید.

    4- خمیردندان جرم‌گیر انتخاب کنید: اگر سیگار می‌کشید یا زیاد چای و قهوه می‌نوشید احتمالاً تا الآن متوجه شده‌اید که این کارها روی رنگ‌ دندان‌هایتان تأثیر گذاشته‌اند و آن‌ها دیگر به سفیدی سابق نیستند. برای برگرداندن سفیدی‌شان با مشورت دندان‌پزشکتان یک یا چند بار در هفته از خمیردندان‌های سفیدکننده یا جرم‌گیر استفاده کنید. یادتان باشد استفاده بی‌رویه از این نوع خمیردندان‌ها ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. به قول بعضی دندان‌پزشک‌ها: «دندان سفید همیشه سالم نیست.»

     

    چقدر خمیردندان روی مسواکم بگذارم؟

    اگر جزو کسانی هستید که تمام دانه‌های فرچه مسواک را با خمیردندان می‌پوشانید و فکر می‌کنید هر چه خمیردندان بیشتر باشد، دندان‌هایتان تمیزتر می‌شوند، باید بدانید اشتباه می‌کنید. خمیردندان بیشتر به معنی ترشح بزاق بیشتر و همین‌طور سوزش بیشتر است. هر دوی این‌ها هم منجر به عجله در مسواک زدن و زود شستن دندان‌ها می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق و درست مسواک زدن مقدار معقولی از خمیردندان را به دو بخش تقسیم کنید. نیمی از آن را برای شستن دندان‌های بالا مورداستفاده قرار دهید و بعد از مسواک کردنشان، نیم دیگر خمیردندان را روی مسواک بگذارید و سراغ دندان‌های پایین بروید. این مقدار باید به اندازه‌ای باشد که سطح دندان‌ها را پوشش دهد و حرکت مسواک روی آن‌ها را آسان‌تر کند.

    بهترین مسواک برای شما کدام است؟

    به خاطر داشته باشید اگر خمیردندان خوبی داشته باشید اما مسواکتان مناسب نباشد یک جای کارتان آن‌قدر می‌لنگد تا راهتان را به دندانپزشکی باز کند. این روزها انواع و اقسام مسواک‌های خوب از برندهای خوب موجود هستند که هر کدام به کار نوعی از دندان‌ها می‌آیند. مثلاً مسواک‌های نرم برای دندان‌های حساس مناسب هستند، مسواک‌هایی با فرچه کوچک به کار تمیز کردن دندان‌های انتهایی که دسترسی به آن‌ها آسان نیست می‌آیند و مسواک‌های برقی برای تمام انواع دندان‌ها مناسب هستند. کافی است بهترین مدل های مسواک برقی را بشناسید یا بدانید کدام مدل مسواک معمولی برای شما مناسب است تا گام دیگری برای سالم نگه داشتن دندان‌هایتان بردارید. میتوانید مسواک های توصیه شده توسط پزشکان را در نیز در این لینک مشاهده کنید.

     

    دهان شویه واقعاً به درد می‌خورد یا نه؟

    خیلی‌ها نسبت به دهان شویه‌ها چندان خوش‌بین نیستند و استفاده از آن‌ها هنوز برایشان جا نیفتاده است؛ به همین دلیل هم نتیجه ت حقیقاتی که توسط «واشنگتن‌پست» منتشر شده به کارشان می‌آید، اما بهترین انواع دهان شویه معمولا تاثیر بسیار مطلوبی بر بهداشت دهان و دندان دارند.

    خمیر دندان بهتر است یا دهان شویه ؟

    به گزارش واشنگتن‌پست به دو گروه از افراد مورد آزمایش در یک تحقیق، مسواک، نخ دندان و خمیردندان یکسان داده شد اما نوع دهان‌شویه‌هایشان با هم فرق داشت. یکی از گروه‌ها ماده‌ای دریافت کردند که در حقیقت دهان شویه نبود اما آن‌ها فکر می‌کردند دهان‌شویه است و گروه دیگر از دهان شویه واقعی استفاده کردند. پس از شش ماه پوسیدگی‌های دندانی گروهی که از دهان شویه واقعی استفاده کرده بودند نسبت به گروه دیگر تا 26 درصد کاهش پیدا کرد و مشکلات خونریزی لثه‌هایشان هم کمتر شد؛ بنابراین استفاده از دهان شویه واقعاً در سلامت دندان‌ها مؤثر است.

    نکات مهم در انتخاب و استفاده از دهان شویه چیست؟

    برای انتخاب دهان‌شویه مناسب باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید:

    1. برند معتبر انتخاب کنید: درست مثل خمیردندان، دهان‌شویه را هم باید از جای معتبر و برند قابل‌اعتماد تهیه کنید.
    2. الکل نداشته باشد: دهان‌شویه‌های حاوی الکل دهان را خشک و دندان‌ها را مستعد پوسیدگی می‌کنند. حتماً توجه داشته باشید دهان‌شویه شما فاقد الکل باشد.
    3. با آب نشویید: بعد از استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان همیشه مقداری جرم روی لثه و زبان باقی می‌ماند. جاهایی از دندان‌ها هم هستند که دسترسی به آن‌ها سخت است. دهان‌شویه برای پاک کردن جرم‌های باقی‌مانده انتخاب خوبی است؛ فقط دقت داشته باشید نباید بلافاصله بعد از استفاده از دهان‌شویه دهانتان را با آب بشویید.

    بالاخره خمیردندان بهتر است یا دهان‌شویه؟

    با توجه به نکاتی که تا اینجا گفتیم احتمالاً دیگر خودتان جواب را می‌دانید! خمیردندان و دهان‌شویه مکمل هم هستند و به‌هیچ‌وجه نباید استفاده از یکی را جایگزین دیگری کرد. سر دندانتان سلامت!


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >