سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانش که به گمراهیت می انجامد . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :13
کل بازدید :65021
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/10
12:58 ص

این مرد هیچ رابطه جنسی با خانمش نداشت همسرش آلت تناسلی او را برید


 

  • این مرد هیچ رابطه جنسی با خانمش نداشت همسرش آلت تناسلی او را برید

    عدم رابطه با شوهر باعث بریدن آلت تناسلی وی توسط همسر خشمگین شد. زنی که در حسرت رابطه جنسی با شوهرش بود آلتِ جنسی شوهر سرد مزاجش را بعد از 10 سال تحمل عدم نزدیکی با وی برید به گزارش پارس ناز این زن که از ممانعت شوهرش از نزدیکی و دخول – صبرش به سر رسیده بود – خشمش را سر آلت تناسلی شوهرش خالی کرد

    بریدن آلت تناسلی شوهر  ریتا یاد او 28 ساله بعد از ده سال رد مقاربت جنسی از سوی شوهرش صبح روز پنج شنبه هفته گذشته در خانه شان در غازی آباد اوتر پردیس یکی از ایالت های‌ شمالی هند به اوحمله کرده و آلت تناسلی او را با چاقو برید.

    این زن هندی میگوید که شوهرش در مدت 11 سال عروسی آنها 10 سال می شود که با او هرگر مقاربت جنسی نداشته و اطمینان دارد که شوهرش با کس دیگری رابطه داشته است.این زن میگوید که “او همیشه به من میگفت از من نفرت دارد و همه ی ی روزه با هم می جنگیدیم.

    او میگفت حتا از دیدن به طرف من متنفر است.این زن هندی همچنان میگوید که شوهرش همواره او را از داشتن ارتباط با خانم دیگری تهدید می‌کرد و این کار باعث شده بود که از داشتن فرزند ناامید شود.

    این مرد هیچ رابطه جنسی با خانمش نداشت همسرش آلت تناسلی او را برید

    ریتا یاداو بعد از بریدن آلت تناسلی شوهرش، خود را به مرکز محلی پلیس تسلیم کرد.

    به گزارش پارس ناز ریتا یاداو که اکنون در زندان است می‌گوید وقتی که من التماس می‌کردم که فرزند داشته باشیم، او اعتراف کرد که کسی دیگری را دوست دارد. من سال ها با شکنجه و عذاب از سوی شوهرم زندگی کردم اما دیگر تحمل نتوانستم.

    این زن 28ساله هندی که شوهرش یک تاکسی ران است و از طرف شب کار می کند گفته که صبح روز پنج شنبه وقتی که شوهرش از کار به خانه برگشت، برای دوش گرفتن به حمام رفت اما وقتی که از حمام بیرون شد، به او حمله آور شده و با ضربه ای او را بی هوش ساختم. سپس با استفاده از چاقو آلت تناسلی او را بریدم.


    حتماً بخوانید : همه چیز در مورد راه افزایش سایز آلت تناسلی مردانه


    این زن پس از بریدن آلت تناسلی شوهرش او را در داخل حمام زندانی می کند و خود را به مرکز محلی پلیس تسلیم می‌نماید.منابع میگویند که یکی از دوستان وید پراکاش پس از ارتباط با او، این مردرا به بیمارستان جیپی انتقال می دهد.

    این مرد هیچ رابطه جنسی با خانمش نداشت همسرش آلت تناسلی او را برید

    جی پراکاش چاوبی، بازرس مرکز محلی پولیس خورا می‌گوید که این زن با تسلیم شدن به پلیس به جرم اش اعتراف کرده و تمامی جریان را توضیح داده است. او اعتراف کرده که در اثر قهر بر شوهرش حمله آور شده و اقدام به این عمل نموده است.

    وید پراکاش مردی که آلت تناسلی اش بریده شد یک تاکسی ران است و از صبح تا شب کار می کند دکتر سوبارب گوپتا، جراح بیمارستانی که این مرد هندی در آن بستری است گفته است وقتی که وید پراکاش به بیمارستان آورده شد، در وضعیت بدی قرار داشت و خون زیادی از دست داده بود. ما با عمل جراحی فوری توانستیم زندگی و عضو بدن او را نجات دهیم.

    دکتران در این بیمارستان توانستند پس از پنج ساعت جراحی آلت تناسلی این مرد را پیوند بزنند. ریتا یاداو هنوز بر اساس ماده 326 قانون جزای هند در زندان به سر میبرد.


  
  

خارش پوست سر و دلایل رایج آن


 

  • خارش پوست سر و دلایل رایج آن

    خارش پوست سر یک مشکل بسیار آزاردهنده است که باعث کندن پوست شده و شوره‌های سر را ایجاد می‌کند. در ادامه علل رایج این مشکل و نحوه درمان آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

    علل خارش پوست سرعلل خارش پوست سر

    زخم‌های روی پوست سر

    زخم‌های روی سر ممکن است به شدت بخارند، زشت باشند و موجب درماندگی فرد مبتلا شوند. خراشیدن معمولاً باعث بدتر شدن این زخم‌ها شده و احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. در بیشتر موارد، زخم‌های پوست سر به‌خودی‌خود یا با یک سری داروهای بدون نسخه برطرف می‌شوند. اغلب اوقات، زخم‌های سر نشان‌دهنده مشکل جدی نیستند.

    اگر نمی‌توانید علت زخم روی پوست سر را شناسایی کنید یا اگر این زخم‌ها در بیشتر نواحی سر وجود دارند یا به نظر عفونت کرده‌اند، به پزشک مراجعه کنید. در ادامه به علل بروز برخی مشکلات پوست سر از جمله شوره، شپش و غیره خواهیم پرداخت.

    درماتیت تحریکی

    این مشکل یک عکس‌العمل آلرژیک به چیزی است که لمس کرده‌اید. محصولات بهداشتی و آرایشی مانند شامپو، رنگ مو یا جواهرات ممکن است باعث تحریک آلرژیک پوست شود. مواد خاصی مانند لاتکس نیز ممکن است باعث تحریک شود.

    همچنین یک سری گیاهان در خارج از خانه مانند پیچک سمی یا بلوط سمی نیز ممکن است باعث تحریک پوست شود. علاوه بر این، اگر با موادی مانند اسید باتری یا ماده سفید‌کننده تماس داشته باشید، پوست به شدت عکس‌العمل نشان می‌دهد.

    عکس‌العمل آلرژیک ممکن است باعث شود یک سری نواحی کوچک روی سر، خشک شوند که می‌خارند یا می‌سوزند. اگر این نواحی را بخارانید، ممکن است باعث خونریزی یا ایجاد زخم روی پوست شوید. پوست سر باید خودبه‌خود تمیز شود؛ اما اگر فکر می‌کنید این نواحی زخمی، عفونت کرده‌اند، دردشان زیاد شده یا در حال گسترش هستند، به پزشک مراجعه کنید.

    توجه داشته باشید که مجدداً با ماده تحریک‌کننده تماس نداشته باشید؛ زیرا عکس‌العمل آلرژیک در تماس‌های متعدد ممکن است شدیدتر شود.

    درماتیت سبوره‌ای یا شوره

    درماتیت سبوره‌ای یک بیماری پوستی است که ممکن است روی پوست سر به وجود آید. علائم این بیماری عبارت‌اند از خارش، پوسته‌پوسته شدن و ایجاد زخم. در این بیماری بخش‌هایی از پوست معمولاً به رنگ سفید یا زرد هستند و ممکن است به ساقه مو بچسبند.

    علت این بیماری هنوز مشخص نیست؛ اما مطمئناً ارتباطی با میزان تمیزی فرد ندارد. شما ممکن است هر روز موهایتان را شامپو بزنید؛ اما هنوز شوره داشته باشید. حتی نوزادانی که تازه متولد شده‌اند نیز ممکن است دچار این بیماری باشند.

    این بیماری مسری نیست و نشان‌دهنده عدم سلامتی محسوب نمی‌شود. متأسفانه، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا شوره سر تحت کنترل درآید. در برخی موارد، ممکن است فرد در تمام عمر خود با این مشکل روبرو شود که گاهی از بین می‌رود و مجدداً عود می‌کند.

    شما می‌توانید از شامپوهای درمانی بدون نسخه و پمادهای موضعی برای درمان شوره سر بهره ببرید. اگر این روش‌ها شوره را برطرف نکردند، یک سری داروهای تجویزی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند. برخی از این داروها، دارای عوارض جانبی هستند؛ در نتیجه راهنمای داروها را به دقت مطالعه کنید. در صورت بروز هر گونه مشکلی با پزشک یا داروخانه در میان بگذارید.

    سوریاس پوست سر

    سوریاس یک بیماری پوستی است که ممکن است بخش‌های مختلفی از بدن را تحت تأثیر بگذارد. این بیماری باعث ایجاد زخم‌های کلفت نقره‌ای-خاکستری روی کل پوست سر می‌شود. در موارد خفیف، معمولاً از شامپوهای درمانی برای درمان زخم‌ها و کاهش خارش استفاده می‌شود. اگر این روش مؤثر نبود یا شرایط بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید.

    موارد شدیدتر این بیماری به درمان‌های استروئیدی تزریقی یا موضعی نیاز دارند. اگر زخم‌های روی پوست سر به همراه برجستگی‌های متورم پر از آب همراه باشد، بایستی از درمان‌های ضدمیکروبی استفاده کرد.

    اگزما سبوره‌ای

    در اگزمای سبوره‌ای، پوست سر به رنگ قرمز در می‌آید، شوره می‌زند و تحریک می‌شود. زخم‌های کلفت ممکن است بخارند و آزاردهنده باشند. التهاب ناشی از اگزمای سبوره‌ای ممکن است باعث گسترش این بیماری روی صورت، گردن و پشت گوش‌ها شود. در موارد شدید، این بیماری ممکن است در سایر نقاط بدن نیز گسترش یابد.

    علت این بیماری نیز هنوز مشخص نشده است. اگزما را می‌توان از طریق شامپوهای درمانی که به کاهش پوسته کمک می‌کنند، درمان کرد. استفاده از پمادهای موضعی قوی که توسط پزشک تجویز می‌شود، نیز ممکن است مؤثر باشد.

    لیکن پلان

    لیکن پلان نوعی بیماری است که باعث بروز برآمدگی‌های قرمز یا بنفش روی پوست می‌شود. زمانی که این بیماری روی پوست سر ظاهر شود، به آن Lichen Planopilaris گفته می‌شود. این بیماری ممکن است باعث ایجاد جای زخم دائمی و از دست دادن موها شود.

    هر فردی ممکن است به این بیماری مبتلا شود؛ اما بیشتر افراد میان‌سال به این شرایط دچار می‌شوند. گاهی می‌توان این بیماری را از طریق نشانه‌های ظاهری تشخیص داد. بافت‌برداری از پوست وجود این بیماری را تأیید می‌کند. بیشتر اوقات، دلیل مشخصی برای این بیماری وجود ندارد. گاهی این شرایط به‌خودی‌خود برطرف می‌شود و گاهی ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

    برای درمان این بیماری معمولاً از کرم‌های موضعی کورتیکو استروئید یا استروئیدهای خوراکی استفاده می‌شود. در برخی موارد، استروئیدهای تزریقی ممکن است مؤثرتر باشد. اگر مشکل از بین نرفت، ممکن است باعث ریزش مو شود که احتمالاً دائمی است. داروهای آنتی‌هیستامین می‌توانند خارش ناشی از بیماری را تسکین دهند.

    عفونت قارچی (Ringworm) پوست سر

    این عفونت قارچی ممکن است پوست، ساقه مو و پوست سر را درگیر کند. علائم این مشکل عبارت‌اند از خارش و ایجاد نواحی زخم روی سر. این نوع بیماری بیشتر در کودکان دیده می‌شود و بسیار مسری است.

    برای درمان این مشکل از داروهای ضد قارچ خوراکی و شامپوهای درمانی استفاده می‌شود. اگر این بیماری درمان نشود، ممکن است باعث التهاب شدید، ایجاد زخم و ریزش موی دائمی شود.

    شپش سر

    هیچ‌کس دوست ندارد که به شپش سر مبتلا شود. خبر خوب این است که این شپش‌ها ناقل بیماری نیستند و مشکل جدی ایجاد نمی‌کنند. اگر به شپش سر مبتلا هستید، احتمالاً احساس می‌کنید که چیزی روی سرتان حرکت می‌کند و البته دچار خارش سر می‌شوید. اگر سر خود را بیش ‌از اندازه بخارانید، ممکن است پوست سرتان زخم شده و باعث عفونت شود.

    اگر کسی در خانه شپش سر دارد، تمام افرادی که تماس فیزیکی با وی داشته‌اند، باید مورد بررسی قرار بگیرند. شپش سر را می‌توان با داروهای خاص و بدون نسخه درمان کرد. یک خبر خوب دیگر این است که پس از کاهش تعداد شپش‌ها یا از بین بردن تعدادی از آن‌ها، شپش‌ها زیاد زنده نمی‌مانند. این شپش‌ها اگر غذا نداشته باشند، کمتر از دو روز عمر می‌کنند.

    حتماً تمام روتختی‌ها، لباس‌ها و مبلمانی که فرد مبتلا تا دو روز قبل از آن‌ها استفاده کرده، بشویید. از آب داغ یا حرارت بالا استفاده کنید. سایر وسایل مورد استفاده فرد مبتلا را می‌توان به صورت خشک‌شویی تمیز کرد.

    برای لوازمی که نمی‌توانید بشویید، آن‌ها را به مدت دو هفته در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و درش را محکم ببندید. طبق توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، برس‌ها و شانه‌های فرد مبتلا را در آب 54 درجه سلسیوسی به مدت 5 الی 10 دقیقه قرار دهید.

    زونا

    زونا توسط همان ویروسی ایجاد می‌شود که باعث آبله‌مرغان می‌شود. پس از این که به آبله‌مرغان مبتلا شوید، ویروس در بدن شما می‌خوابد. اگر این ویروس فعال شود، دچار زونا می‌شوید. این ویروس عمدتاً پوست را تحت تأثیر می‌گذارد؛ اما ممکن است روی پوست سر نیز زخم‌هایی ایجاد شود. جوش‌های زونا همانند تاول‌های کوچکی هستند که زردرنگ می‌شوند و به مدت دو هفته، پوسته سختی ایجاد می‌نمایند.

    یک جوش زونا ممکن است بسیار دردناک باشد. همچنین ممکن است باعث سردرد یا ضعف صورت شود. علائم این بیماری ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد. برای درمان زونا از داروهای ضدویروس، مسکن و پمادهای موضعی استفاده می‌شود.

    Eosinophilic Folliculitis

    این بیماری معمولاً روی پوست و پوست سر ایجاد می‌شود و روی افرادی که به ایدز مبتلا هستند، تأثیر می‌گذارد. این بیماری باعث ایجاد زخم‌هایی می‌شود که می‌خارند، ملتهب می‌شوند و پر از چرک هستند. پس از بهبود زخم‌ها، یک لکه تیره روی پوست باقی می‌گذارند. این نوع زخم پوست سر ممکن است گسترش یابد و مجدداً عود کند.

    شامپوهای درمانی، کرم‌ها و داروهای خوراکی زیادی وجود دارند که به کنترل التهاب و کاهش علائم کمک می‌کنند. اگر ایدز دارید و دچار زخم‌هایی روی پوست یا پوست سر شدید، به پزشک مراجعه نمایید.

    مراجعه به پزشک

    با توجه به گستردگی علل وجود خارش و زخم روی پوست سر، حائز اهمیت است که علت زخم و خارش را هر چه زودتر بررسی کنید. به همین دلیل بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.


  
  

تعبیر خواب بچه و نوزاد تازه متولد شده، بچه مرده و بچه شیر دادن


 

  • تعبیر خواب بچه و نوزاد تازه متولد شده، بچه مرده و بچه شیر دادن

    خواب بچه از جمله خواب های رایجی است که تعبیرهای مختلفی از عالمان بزرگ و معبران تاریخ برای آن گفته شده است. اگر می خواهید بدانید تعبیر خواب بچه و نوزاد، بچه دار شدن و بچه شیر دادن چیست در ادامه مطلب با پرشین استار همراه باشید.

    تعبیر خواب بچه و نوزادتعبیر خواب بچه و نوزاد

    تعبیر خواب بچه از دید ابن سیرین

    تعبیر خواب نوزاد دختر، اگر در خواب ببینید که صاحب بچه دختری شده اید نشانه سلامتی می باشد و از اهل خود شاد می شوید.

    تعبیر خواب نوزاد پسر، اگر در خواب ببینید که صاحب پسری شده اید ، شما صاحب یک دختر می شوید.

    تعبیر خواب دختر دار شدن، اما اگر در خواب ببینید که صاحب یک دختر شده اید تعبیر خواب این است که در دنیای واقعی صاحب یک پسر خواهید شد.

    تعبیر خواب بچه از دید امام صادق (ع)

    تعبیر خواب زنی که دختر به دنیا می آورد این است که از او فرزندی به دنیا می آید که بزرگ عشیره می شود.

    تعبیر خواب بچه از دید ابراهیم کرمانی

    تعبیر خواب پیدا کردن بچه ی سر راهی این است که از جایی که امید ندارید به شما منفعت میرسد.

    تعبیر خواب بچه از دید لوک اویتنهاو

    تعبیر خواب بچه، تعبیر دیدن بچه خود در خواب نشانه خوشبختی است.

    اگر در خواب ببینید بچه همراه مادرش است دلیل بر اوقات مبارک دارد.

    دیدن بچه های کوچک در خواب علامت غم و غصه است.

    اگر در خواب بچه های بیشماری دیدید نشانه فلاکت و بدبختی است.

    دیدن بچه های خوشگل در خواب نشانه شادی و سلامتی است.

    اگر در خواب یک بچه را کتک بزنید دلیل بر بی عدالتی دارد.

    تعبیر خواب دویدن بچه این است که علامت نیکبختی است.

    تعبیر خواب بچه از دید لیلا برایت

    تعبیر خواب دیدن بچه، این است که فرصت مناسبی برای انجام کارها دارید.

    تعبیر خواب بچه لاغر، این است که شما دچار مشکلات می شویذ.

    تعبیر خواب بچه چاق، این است که کارها را موفقیت آمیز انجام میدهید.

    تعبیر خواب بچه خوابیده، این است که زندگی خوبی دارید.

    تعبیر خواب کشتن بچه، این است که به اشتباه خود پی برده اید.

    تعبیر خواب بازی با بچه، این است که در همه کارها موفق هستید.

    تعبیر خواب بچه از دید آنلی بیتون

    تعبیر خواب بچه بازیگوش، این است که به خاطر زیاده روی در تفریحات به مشکل می خورید.

    تعبیر خواب نوزاد تازه به دنیا آمده، این است که سرگرمی و شادی در راه است.

    تعبیر خواب به دنیا آوردن بچه توسط دختر افراط در بی بند و باری است.

    تعبیر خواب نوزاد در حال شنا، این است که با موفقیت از مشکلات می گذرید.

    تعبیر خواب بچه از دید سرزمین رویاها

    تعبیر بچه در خواب، خوشبختی در خانه شماست.

    تعبیر خواب بچه خودم، کمک بزرگی به شما می شود.

    تعبیر خواب بچه فامیل ، یک کمک ناخواسته است.

    تعبیر خواب بچه دیگران، آغاز درگیری و جروبحث فامیلی است.

    تعبیر خواب نوزاد خوشگل، شادی و آرامش است.

    زن خواب بچه نوزاد ببیند این است که علامت حاملگی است.

    تعبیر خواب بچه مرده، تعبیر خواب کمک در زایمان یک بچه مرده شکست در کارهاست.

    زن باردار خواب بچه نوزاد ببیند این است که یک عشق پرسعادت دارد.

    تعبیر خواب نوزاد در حال خنده، این است که دوستان بسیار خوب دور شما را می گیرند.

    تعبیر خواب بچه نوزاد زشت، این است که بدشانسی در آینده سراغ شما میآید.

    تعبیر خواب بغل کردن بچه، این است که بزودی بچه دار خواهید شد.

    تعبیر خواب بچه نوزاد در قنداق، این است که 1- امید در عشق 2- حوادث پراز شادی

    تعبیر خواب بچه نوزاد که اولین قدمها را برمی دارد این است که مشکلات مختلف در مقابلتان پدیدار می شود.

    تعبیر خواب پرستاری از بچه، این است که شخصی که به او اطمینان کامل دارید به شما خیانت خواهد کرد.

    تعبیر خواب بچه نوزاد بیمار، این است که یک بیماری سخت در فامیل شما بوجود میآید.

    تعبیر خواب بچه نوزاد می گیرید، این است که مشاجره در خانواده میکنید.

    تعبیر خواب نوزاد سرراهی، این است که ناکامی در عشق دارید.

    تعبیر خواب نوزاد در گهواره، این است که یکنفر مراقب شماست او افکار خوبی ندارد .

    تعبیر خواب بچه نوزاد دیگران، این است که یک شکست برای مخالفان شما در راه است.

    تعبیر خواب بچه زیاد، این است که فراوانی در زندگی شما خواهد آمد.

    دیدن بچه در خواب ، غالباً خوب است و معبران اکثرا، تعبیرهای نیکی برای دیدن بچه در خواب آورده‌اند.


  
  

پیاده روی با هدف کاهش وزن


 

  • پیاده روی با هدف کاهش وزن

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ آبا وجود تمام روش‌های جدیدی که برای کاهش وزن وجود دارد، مثل رژیم‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی شدید، هنوز هم راه رفتن یکی از بهترین‌ راه‌ها برای دست به سر کردن چربی‌ها و اضافه وزن است. پیاده‌روی نه تنها برای حفظ سلامت جسمانی شما بلکه برای سوزاندن کالری‌های اضافه و آزار دهنده یک روش تضمین شده است. کمبود فعالیت جسمانی در طول روز، سبک زندگی ناسالم، خوردن چیزهایی که ارزش غذایی ندارند و استرس از دلایل مهم اضافه شدن وزن هستند. اگر قصد دارید از چربی بدنتان بکاهید و مثل ما به دنبال یک راه کم دردسر هستید، چند کیلومتر پیاده‌روی در روز یکی از بهترین گزینه‌ها برای رساندن شما به هدفتان یعنی کاهش وزن است.

    شاید فکر کنید نمی‌دانید چه میزان پیاده‌روی برایتان مفید است یا اصلا فایده‌ای خواهد داشت یا نه؟ یا شاید گمان کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید پیاده‌روی را با فعالیت دیگری همراه کنید. ما در این مقاله تمام اطلاعاتی که شما قبل از گنجاندن پیاده‌روی در برنامه کاهش وزنتان باید بدانید جمع آوری کرده‌ایم.

    وقتی به کاهش وزن از طریق پیاده‌روی فکر می‌کنید، اولین سوالی که باید به ذهنتان برسد همین است. اگر کسی اصول اولیه برای رسیدن به هدف را در قالب یک برنامه منظم پیاده‌روی به درستی درک و دنبال کند و هدف‌های مرتبط با آن برای خودش قرار دهد، تنها با چند کیلومتر پیاده‌روی شاهد نتایج شگفت‌انگیزی خواهد بود. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در مقایسه با یک برنامه کاهش وزن سه ماهه، 5 تا 6 روز پیاده‌روی در هفته به همان اندازه مفید است که 60 دقیقه پیاده‌روی (همراه با رژیم غذایی) سودمند خواهد بود.

    مقدار 8 کیلومتر پیاده‌روی در روز به عنوان یک هدف روشن و ثابت در کاهش وزن به طرز چشمگیری موثر خواهد بود، اما آیا این میزان پیاده‌روی برای شما مقدور است؟ کمبود وقت و نداشتن نیروی جسمانی کافی ممکن است مانع از پیگیری مستمر و منظم شود. می‌توانید به جای آن روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنید. به این ترتیب 5 روز پیاده‌روی هم برای شما کافی و عملی‌ خواهد بود. گاهی تصمیم عاقلانه‌تر این است که زمان و پولتان را برای رفتن به باشگاه یا یک رژیم غذایی خاص تلف نکنید.

    دومین چیزی که اهمیت بسیاری زیادی دارد شیوه‌‌ای است که به راه رفتن عادت می‌کنید. شاید باورتان نشود اما به این مورد باید بیش از هر چیز توجه داشته باشید. عوامل زیادی هستند که در طول 30 دقیقه پیاده‌روی روی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید تاثیر دارند. به این صورت که شاید دوست شما که با هم در حال پیاده‌روی کردن هستید از شما تعداد کالری بیشتری بسوزاند، چیزی که ارتباط مستقیم با سرعت قدم برداشتن و وزن فعلی شما دارد.

    هرچه بخواهید کاهش وزن با سرعت بیشتری انجام شود، باید زمان و سرعت بیشتری را به آن اختصاص دهید. در حالت عادی، برای کسب نتیجه مطلوب باید با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در هر ساعت پیاده‌روی کنید. یک پیاده‌روی نسبتا سریع به مدت نیم ساعت در روز تقریبا 150 کالری می‌سوزاند. پس علاوه بر این که کالری‌ها را از غذاهایتان حذف می‌کنید، با یک سرعت متوسط شروع کرده و کم‌کم به آن بیافزایید. نظاره‌گر پیشرفت خود، مدت زمان پیاده‌روی و کالری‌هایی که مصرف می‌کنید باشید تا بتوانید از پیاده‌روی کردن به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

    1. برنامه منظم پیاده‌روی را با 10 دقیقه پیاده‌روی متعادل شروع کنید.

    2. در حال پیاده‌روی لحظه‌ای بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید.

    3. با کمک گرفتن از دست‌بند‌های سلامتی برای ضربان قلبتان یک عدد را هدف قرار دهید و نیم ساعت تا یک ساعت برای رسیدن به آن عدد با سرعت متعادل پیاده‌روی کنید.

    4. سپس کمی به بدنتان استراحت بدهید و به مدت 10 دقیقه قدم‌های آرام‌تری بردارید.

    5. در انتها با انجام چند حرکت کششی به پیاده‌روی پایان دهید.

    6. رفته رفته می‌توانید مدت زمان پیاده‌روی را افزایش دهید. برای ضربان قلبتان عددی را تعیین کنید و بین 30 تا 60 دقیقه پیاده‌روی کنید. سپس سرعتتان را کم کنید و بعد از 90 دقیقه به پیاده‌روی خود پایان دهید.

    1. وضعیت قرار گرفتن بدن

    حالت بدن هنگام پیاده‌روی مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر بدن شما وضعیت نادرستی داشته باشد، تاثیرات مثبت ورزشی که می‌کنید از بین می‌رود. تلاش کنید در حال راه رفتن پشتتان راست باشد تا بتوانید با سرعت هرچه بیشتر قدم بردارید. ستون فقرات‌ و گردنتان را صاف کنید، شانه‌ها در مسیر باسن قرار بگیرد و مستقیم به جلو نگاه کنید. به این ترتیب ماهیچه‌هایتان هم با شدت بیشتری فعالیت خواهند کرد.

    2. از بازوهایتان استفاده کنید

    تا به حال به دویدن دونده‌های حرفه‌ای با آرنج خمیده توجه کرده‌اید؟ به این دلیل که این حالت به سرعت دویدن شما نسبت به زمانی که دستانتان از دو طرف آویزان باشند کمک بیشتری می‌کند. در عین حال وقتی بازوها خم و کف دست‌ها رو به داخل باشند کالری بیشتری می‌سوزانید.

    3. استفاده درست از پاها

    نحوه گذاشتن پاها روی زمین نقش مهمی در کیفیت پیاده‌روی شما دارد. این باعث می‌شود که مچ پایتان را به شکل صحیح‌تری حرکت دهید و سریع‌تر قدم بردارید. روی قرار دادن قسمت میانی پا روی زمین تمرکز کنید و هنگام قرار دادن هر پا روی زمین، شصت پا را بالا بیاورید. به این ترتیب هر روز می‌توانید چربی بیشتری بسوزانید.

    4. قدم‌های کوتاه‌تر

    یک راه دیگر برای کاهش وزن از طریق پیاده‌روی، برداشتن قدم‌های کوتاه‌تر و سریع‌تر است. بهترین حالت این است که در هر1/5 کیلومتر 2000  قدم بردارید. به این ترتیب به سرعت شما افزوده می‌شود و در نتیجه وزن بیشتری هم کم می‌کنید. با 80 تا 100 قدم در دقیقه شروع کنید، کم‌کم 100 قدم را در زمانی محدودتر بردارید و این روند را 10 تا 12 بار تکرار کنید.

    5. از چوب دستی‌های پیاده‌روی استفاده کنید

    یکی از روش های پیاده‌روی که به  راه رفتن راحت‌تر شما هم کمک زیادی می‌کند استفاده از چوب‌دستی است. استفاده از این وسیله برای فشار خون و مصرف اکسیژن بسیار مفید است، در بهبود کیفیت زندگی بیمارانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند موثر است و استقامت بدن را افزایش می‌دهد. چوب‌دستی‌های پیاده‌روی بالا تنه را به فعالیت وا می‌دارند و شما را به جلو می‌کشند، قدرت بدنی‌تان را افزایش داده و سرعتتان را بالا می‌برند. علاوه بر این استفاده از چوب‌دستی برای کسانی که از برخی بیماری‌های پا رنج می‌برند نیز مفید است.

    6. هدف تعیین کنید

    تعیین کردن هدف نیز یکی از اساسی‌ترین کارها است. مثلا می‌توانید به صورت چشمی یک نیمکت یا درخت را در نظر بگیرید و خودتان را تشویق به رسیدن به آن کنید. در میان راه اگر احساس کردید نمی‌توانید تا رسیدن به هدف ادامه دهید، کمی از سرعت خود کم کنید.

    7. سربالایی‌ها را بی‌خیال شوید

    اگر فکر می‌کنید بالا رفتن از سربالایی در سوزاندن کالری‌ها مؤثرتر است اشتباه می‌کنید زیرا راه رفتن روی سطح صاف همیشه بی‌خطرتر و سودمندتر است. حرکت روی سطح شیب‌دار به زانو‌ها فشار وارد می‌کند و می‌تواند منجر به بروز استئوآرتریت زودرس در جوانان شود. بنابراین وقت خودتان را برای سربالایی‌ها تلف نکنید.

    8. چند حرکت اضافه

    پیاده‌روی خود را با اضافه کردن چند حرکت ورزشی، پر جنب و جوش‌تر و مفیدتر کنید. 5 دقیقه پیاده‌روی کنید و یک دقیقه را به انجام اسکوات، بالا پریدن، درجا زدن و در صورت امکان شنا رفتن روی دست اختصاص دهید.

    علاوه بر پیاده‌روی‌ در مسافت‌های اجباری، مدت زمانی را به طور اختیاری به راه رفتن اختصاص دهید تا با سوزاندن کالری‌های بیشتر به هدفتان هم نزدیک‌تر شوید.

    1. مقاصد نزدیک‌تر

    اگر باید برای خرید تا سوپرمارکت و مغازه‌ای بروید، سوار ماشین نشوید. در عوض، مقصد را ابتدا از روی نقشه پیدا کنید و تا آنجا پیاده بروید.

    2. عوض کردن مسیر

    گاهی از مسیرهای همیشگی منحرف شوید و مسیرهای جدید را برای رسیدن امتحان کنید. ممکن است راهتان دور شود اما مطمئن باشید این کار به نفع خودتان است. حتی در میان راه چیزهای جدیدی می‌بینید که شما را سر ذوق می‌آورند.

    3. راه رفتن در محل کار

    اگر می‌خواهید در مورد موضوعی با تیم کاری خود صحبت کنید به جای سالن کنفرانس یا اتاق جلسه خسته‌کننده همیشگی، با همکارانتان بیرون بروید و در حین راه رفتن صحبت کنید. حتی می‌توانید به جای ایمیل زدن یا تماس تلفنی، تا محل استقرار همکارتان پیاده بروید. با این کار هم حال و هوایتان عوض می‌شود و هم چند سانتی‌متر به لاغرتر شدن اندامتان کمک می‌کنید.

    4. زیر باران قدم بزنید

    بیرون دارد باران می‌بارد، چطور می‌توانید سر جایتان بنشینید؟ راه رفتن زیر نم نم باران، هم حالتان را جا می‌آورد و هم چند کالری ناقابل می‌سوزاند. حتی به جای استفاده از چتر می‌توانید بارانی بپوشید و از برخورد قطره‌های باران با صورتتان لذت ببرید.

    5. پیاده‌روی‌های کوتاه

    اگر برنامه کاریتان خیلی فشرده است، سعی کنید جنب و جوش هم داشته باشید و زمانی را به قدم زدن‌های کوتاه مثل راه رفتن با دوستان و اعضای خانواده بعد از صرف غذا اختصاص دهید تا هم متابولیسم شما تقویت شود و هم کمی کالری بسوزانید.

    6. وسیله نقلیه خود را کمی دورتر پارک کنید

    وقت آن است که به خودتان کلک بزنید. وسیله نقلیه‌تان را تا جایی که می‌توانید دورتر از مقصد پارک کنید و برای کاستن از چربی‌های اندوخته هم که شده چند قدم اضافه‌تر بردارید.

    دیگر باید به اندازه کافی برای کنار گذاشتن تنبلی قانع شده باشید. سعی کنید پیاده‌روی را به هر روشی که شده تبدیل به یک عادت کنید تا بخشی از برنامه روزانه‌تان شود. مطمئن باشید آن چه عایدتان می‌شود منفعت و رضایت است. در این مرحله نوبت به دویدن می‌رسد. چطور دویدن را شروع کنیم؟


  
  
   1   2   3   4   5   >>   >