سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تجربه ها دانشی تازه است . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :43
کل بازدید :65201
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/27
5:22 ص

متخصصان رادیولوژیست نگران آینده شغلی خود


 

  • متخصصان رادیولوژیست نگران آینده شغلی خود

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: با افزایش قیمت دستگاه های رادیولوژی و کاهش نرخ تعرفه ها، اغلب متخصصین این رشته نگران آینده شغلی خود شده اند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر جلال جلال شکوهی رئیس انجمن رادیولوژی ایران در حاشیه سمینار دو روزه تصویر برداری زنان، افزود: سمینار تصویربرداری زنان یک کنگره دوره ای است که با کنگره سالیانه این انجمن متفاوت است. این کنگره براساس جامعه رادیولوژی تصمیم گیری می شود. موضوعی که در کنگره امسال مطرح می شود تصویر برداری زنان است.

    وی ادامه داد: همانطور که می دانید در اغلب کشورها، زنان نصف جمعیت را تشکیل می دهند و سلامت آنها روی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران درخصوص اعتراضات اخیر این گروه اظهار داشت: جامعه رادیولوژیست ها صرفنظر از موضوع تعرفه ها، اعتراضات متعددی از بخشی از تصمیم گیری های وزارت بهداشت داشته اند که عمدتا در خصوص این تصمیم گیری ها با انجمن ما مشورت نشده بود.

    وی گفت: انجمن ها نهادهای مردمی و غیر دولتی هستند که افراد حرفه ای و فنی در آن جمع شده اند. وزارتخانه ها و دولت ها می بایست از آنها استفاده کنند.

    جلال شکوهی تصریح کرد: تصمیم گیری برای مناطق محروم زیر نظر خود انجمن رادیولوژیست ها نیز هست اما برای تصمیم گیری راجع به آن باید مشورت بیشتری کرد. حتی برخی اطلاعات تخصصی که ما در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    رئیس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: اخیراً بخشنامه هایی مصوب شده که در خصوص آن با ما مشورت نشده است. مانند گاردلاین های سونوگرافی که خوشبختانه به دستور وزیر ملغی شد. در جلسات متعددی که با معاونت درمان داشتیم در خصوص گاردلاین ها، به پزشک زنان اختیاراتی داده شد که اگر به رادیولوژیست ها می گفتند می توانستند آنها را انجام دهند.

    وی یادآور شد: بیش از 12 سال است که مصوبه ای داریم که اگر پزشک زنان در مطب اقدامات رادیولوژیستی انجام دهد باید جریمه شود اما نظارتی بر آنها نیست.

    جلال شکوهی در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش قیمت دستگاه ها ی رادیولوژی و کاهش نرخ تعرفه ها، اغلب متخصصین این رشته نگران آینده شغلی خود شده اند.


  
  

مهمترین عوارض جراحی مفصلی زانو


 

  • مهمترین عوارض جراحی مفصلی زانو

    عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی، گفت: یکی از مهم‌ترین عوارض جراحی تعویض مفصل زانو عدم امکان خم کردن کافی زانو پس‌از جراحی است.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر امین مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در افتتاحیه  پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی، افزود: هدف اصلی این کنگره جراحان ارتوپدی، متخصصان پزشکی ورزشی و متخصصان مرتبط با پزشکی ورزشی از جمله متخصصان توانبخشی، فیزیوتراپیست ها و سایر کارکنان مرتبط پزشکی خواهند بود تا در زمینه جراحی زانو و آرتروسکوپی مفاصل و تمام جوانب آسیب های ورزشی، همچنین در زمینه روش های درمانی محافظه کارانه و تکنیک های جراحی و مداخلات درمانی با کمترین میزان تهاجمی، دانش خود را گسترش داده و مهارت های جراحی خود را ارتقا بخشند.

    وی ادامه داد : زانو بزرگترین مفصل بدن است. زانو درد یکی از دردهای رایجی است که ممکن است درافراد پیر، جوانان، بچه ها و در بارداری اتفاق افتد. امروزه هر سال بیش از یک میلیون تعویض مفصل زانو در دنیا انجام می شود.

    متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد : تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو Knee arthroplasty هم می گویند نوعی جراحی است که در آن سطح مفصلی استخوان های ران و ساق در مفصل زانو را با یک سطح مصنوعی جایگزین می کنند.

    دکتر مرادی ادامه داد : در صورتی که شدت درد  آرتروز زانو ، توانایی بیمار را برای انجام دادن کارهای روزمره مانند راه رفتن، بالا رفتن از پله، سوار ماشین شدن و نشستن روی صندلی کاهش دهد ، درد درزانو هنگام استراحت هم وجود داشته باشد و با دارو  هم از بین نرود و یا بیمار تحمل مصرف دارو را نداشته باشد با توجه به بررسی کلی شرایط، پزشک عمل تعویض را به بیمار پیشنهاد می کند با این هدف که  دردی که در زانو براثر ساییدگی و آرتروز، روماتیسم و یا تخریب سطح مفصلی ایجاد شده است از بین برود ، دامنه حرکتی مطلوب در مفصل زانو بدست آید و  تغییر شکل های ایجاد شده در اندام اصلاح گردد.

    عضو هیئت مدیره انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی اظهار کرد : وقتی غضروف مفصلی زانو به هر علتی تخریب شود حرکت مفصل دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می شود. در این وضعیت می توان با تعویض سطوح مفصلی حرکات مفصل را بهتر کرده و درد را از بین برد. در شرایط ایده‌آل عمر پروتزهای زانو بین 15 تا 20 سال است که پس از آن می‌توان پروتز دیگری را جایگزین کرد.البته عمل جراحی دوم دشواری های خاص خودش را دارد. به همین خاطر به افراد توصیه می شود در صورت امکان بعد از 60 الی 65 سالگی برای عمل تعویض مفصل زانو اقدام کنند مگر این که درد زانو عملکرد فرد را مختل کند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا عمل تعویض مفصل زانو عوارضی دارد ، بیان کرد: عمل جراحی تعویض مفصل زانو یا پروتز زانو، در غالب موارد بدون بروز عارضه خاصی انجام می شودو بیمار پس از آن می تواند زندگی فعالی داشته باشد. با این حال مانند هر عمل جراحی دیگری، تعویض مفصل آسیب دیده زانو و گذاشتن مفصل مصنوعی نیز ممکن است با عوارض احتمالی همراه باشد. اگر چه احتمال عفونت مفصل مصنوعی زانو بعد از تعویض مفصل کمتر از دو درصد است، ولی به علت اینکه در صورت وقوع بسیار دردسر ساز است، اقدامات سختگیرانه زیادی صورت می گیرد تا عفونت ایجاد نشود.با این حال احتمال عفونت در کسانی که زخم های پوستی دارند، کسانی که عفونت ادراری یا تنفسی دارند، کسانی که مشکلات و عفونت های دهانی و دندانی دارند و در بیماران دیابتی کنترل نشده و روماتیسمی بیشتر است.

    دکتر مرادی افزود :اگر سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد (مانند بیماری های مزمن کبدی، کلیوی، سرطان و …) احتمال عفونت بعد از جراحی مفصل زانو بیشتر است.

    وی عنوان کرد : شایع ترین عارضه که بالقوه می تواند بسیار خطرناک باشد، لخته شدن خون در رگ های اندام تحتانی و لگن است.احتمال این عارضه در هر عمل جراحی بزرگی که در اندام تحتانی انجام می شود وجود دارد.خطر این عارضه این است که در صورت وقوع، لخته خون می تواند به طرف ریه (امبولی ریه) و قلب حرکت کرده و در کارکرد آنها اختلال ایجاد کند.برای پیشگیری از ایجاد این لخته ها، از داروهای خاصی استفاده می شود.

    عضو هیت مدیره انجمن جراحی زانو،آرتروسکپی و آسیب های ورزشی  خاطر نشان کرد : یکی از عوارض مهم‌ بعد از تعویض مفصل زانو، عدم امکان خم کردن زانو  به اندازه کافی است. در حالی که پس از جراحی انتظار می‌رود زانو بتواند حدود 110 درجه خم شود، ولی ممکن است به علت چسبندگی بافت های نرم اطراف زانو بعد از عمل جراحی و یا محدودیت حرکتی شدیدی که بیمار از قبل از عمل جراحی داشته است، حرکت زانو بعد از عمل به این حد نرسد.دکتر مرادی با اشاره به اینکه پوکی استخوان، سبک زندگی شهری و کاهش فعالیت پایین در زنان می‌تواند سبب افزایش احتمال بروز آرتروز زانو در زنان شود، گفت: وزن بالا علاوه بر آنکه باعث تخریب مفصل طبیعی زانو می‌شود، روی مفصل مصنوعی نیز اثر مخرب دارد.همچنین در افراد چاقی که به بیماری‌هایی از قبیل فشارخون یا دیابت  کنترل نشده مبتلا هستند، انجام تعویض مفصل زانو، ریسک به شمار می‌آید.

    گفتنی است ؛ پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی  تا 28 بهمن 96 در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش با حضور متخصصان جراحی زانو از 5 قاره جهان در حال برگزاری است.


  
  

100 هزار ایرانی در سال به سرطان مبتلا می شوند


 

  • 100 هزار ایرانی در سال به سرطان مبتلا می شوند

    رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، با بیان اینکه دو سوم عوامل کلی قابل پیشگیری در بروز سرطان به شیوه زندگی مربوط است، گفت: 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر علی قنبری مطلق در خصوص جدیدترین وضعیت بیماری سرطان در کشور با بیان اینکه سالانه 100 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند، افزود: برای اینکه جوامع را باهم مقایسه کنیم یا اینکه یک کشور را در بازه زمانی مختلف با خودش مقایسه کنیم، از شاخصی به نام ASR یا بروز استاندارد شده سنی استفاده می کنیم.

    وی ادامه داد: در ایران براساس آخرین و جدیدترین آمار، به ازای هر 100 هزارنفر، 173 مرد و 137 زن به سرطان مبتلا می شوند، البته این عدد در مقیاس جهانی به ترتیب 205 و 165 نفر به ازای هر 100 هزارنفر است، بنابراین بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است، اما نکته ای که اهمیت دارد، این است که بروز سرطان در کشورهای مختلف به خصوص در کشورهای درحال توسعه درحال افزایش است و بیشترین افزایش را در منطقه شرق مدیترانه مشاهده می کنیم و طبق تقسیم بندی های سازمان جهانی بهداشت ایران را نیز شامل می شود.

    قنبری مطلق با بیان اینکه مهم ترین دلایل افزایش سرطان در کشورهایی مانند ایران افزایش امید به زندگی در مردم است، خاطرنشان کرد: امید به زندگی در ایران در طول 4 دهه اخیر، کمتر از 60 سال بوده، اما در حال حاضر امید به زندگی در ایران در مردان 74 سال و در زنان به 78 سال رسیده است و طبعا با افزایش سن مردم و پیش رفتن به سوی سالمندی، تعداد بروز سرطان در کشور افزایش پیدا می کند.

    وی ادامه داد: شیوه زندگی ناسالم نیز عامل دیگری است که در ابتلا به بیماری سرطان نقش اساسی دارد و در این میان نقش تغذیه از همه بیشتر است، لذا خودمراقبتی، انتخاب تغذیه مناسب و سبد غذایی سالم از اهمیت دوچندان برخوردار است.

    رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از موارد شیوه زندگی، عدم تحرک بدنی کافی است که حدود 35 درصد ایرانیان فعالیت بدنی کافی ندارند.

    وی گفت: علاوه بر شیوه زندگی، عوامل محیطی مانند آلودگی هوا هم در بروز سرطان نقش دارد، مثلا میزان مصرف سوخت های فسیلی و یا میزان مصرف انرژی در ایران بیشتر از متوسط جهانی است.

    قنبری مطلق با بیان اینکه دو سوم عوامل کلی قابل پیشگیری در بروز سرطان به شیوه زندگی مربوط است، تاکید کرد: 40 تا 50 درصد سرطان قابل پیشگیری هستند و چنانچه شیوه زندگی اصلاح شود، میزان بروز سرطان ها نیز کاهش پیدا می کند.


  
  

شاهرخ استخری | بیوگرافی شاهرخ استخری | همسرش سپیده بزمی پور


 

  • شاهرخ استخری | بیوگرافی شاهرخ استخری | همسرش سپیده بزمی پور

    بیوگرافی شاهرخ استخری

    به گزارش سایت دلنا با بیوگرافی شاهرخ استخری بازیگر سینما و تلویزیون ایران همراه شما هستیم….

    بیوگرافی شاهرخ استخری

    بیوگرافی شاهرخ استخری

    بیوگرافی شاهرخ استخری:

    تولد : زاده 14 مهر 1359 (37 سال)

    شهر : تهران

    وضعیت : بازیگر سینما و تلویزیون ایران

    سال‌های فعالیت :84

    فرزندان : پناه استخری

    مدرک تحصیلی: لیسانس مهندسی صنایع

    بیوگرافی شاهرخ استخری

    بیوگرافی شاهرخ استخری

    آثار شاهرخ استخری:

    سینما:

    1393-تعطیلات – سپهر محمدی

    1392- تقدیر نهایی – محسن توکلی

    1391 – کبریت سوخته – محسن توکلی

    1391 – سوگند – فربد شکرایی

    1390 – پس کوچه های شمرون – کامران قدکچیان

    1390 – برگشت ناپذیر – امیر احمد انصاری

    1390 – کالسکه – آرش معیریان

    1390 – ساعت شلوغی – آرش معیریان

    1390 – یک دو سه – محمد خراط زاده

    1390 – چک – کاظم راست گفتار

    1387 – شریک – احمد انصاری

    1386 – تلخون – علیرضا امینی

    1384 – یک شب همین طوری کنارم باش – علی همراز

    مجموعه های تلویزیونی

    1389 – پرانتز باز – کیومرث پوراحمد

    1389 – فاصله ها – حسین سهیلی زاده

    1388 – دلنوازان – حسین سهیلی زاده

    1387 – ماه عسل – شاهد احمدلو

    1387 – مثل هیچکس – عبدالحسین برزیده

    1386 – پریدخت – سامان مقدم

    همسرش سپیده بزمی پور

    عکسی از همسر ایشان بخش نشده است


  
  

بلندترین درخت زنده زمین | سایت تفریحی پویه


 

  • بلندترین درخت زنده زمین | سایت تفریحی پویه

    همواره ثبت “ترین‌ها” در تاریخ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و طرفداران خاص خود را دارند. امروز می خواهیم شما را با بلند ترین درخت جهان آشنا کنیم. این درخت که”هیپریون”نام دارد با 3 متر ارتفاع بیشتر، رکورد درختی با نام “غول بزرگ استراتوسفر” که ارتفاع 112،5 متر را شکسته است.

    جالب است بدانید غول بزرگ استراتوسفر دو برابر بلند تر از مجسمه آزادی است. طبیعت شناسانی در جستجو های خود به کمک ابزار لیزری موفق به کشف”هیپریون” به ارتفاع 115،5متر شدند.

    دانشمندان به منظور اندازه گیری دقیق این درختان از طناب های بلند استفاده کردند که از بالاترین نقطه تا پایین ترین بخش درخت را پوشش دهد که پس از ساعت ها تلاش توانستند اندازه واقعی این درخت را بیابند و در نهایت اعلام کردند که ارتفاع واقعی هیپریون، 115،54 متر است.

    این درخت را از این جهت که در دهه 70 میلادی در چند متری آن تمامی درختان اطرافش قطع شدند، درخت خوش شانسی می دانند. طبق گفته «استیو سیلت” هیپریون ” به سن انسانی، حدود 20 سال سن دارد.

    گفتنی است؛ محل دقیق قرارگیری این درخت به جهت در امان ماندن از دسترسی و هجوم گردشگران تاکنون اعلام نشده است.


    منبع : yjc



  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >