سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تجربه ها دانشی تازه است . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :43
کل بازدید :65200
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/27
4:58 ص

چرا رباط صلیبی پا در ورزش دچار پارگی می شود؟


 

  • چرا رباط صلیبی پا در ورزش دچار پارگی می شود؟

    دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی، گفت: پارگی رباط صلیبی قدامی ، شایع ترین آسیب رباطی زانو به ویژه در ورزشکاران است.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر حمیدرضا یزدی، اظهار داشت: مفصل زانو یک مفصل لولایی است که توسط یک سری رباط استحکام خود را به دست می آورد. در مفصل زانو حداقل چهار رباط اصلی داریم که شامل دو رباط صلیبی و دو رباط جانبی است. این چهار رباط اصلی مفصل را کاملا پایدار می کند تا ما بتوانیم راه برویم، ورزش کنیم و زندگی روزمره خود را داشته باشیم.

    وی افزود: اگر این رباط ها دچار آسیب بشوند، طبیعتا مفصل دچار اختلال حرکتی و ناپایداری می شود. یکی از شایع ترین رباط های زانو که معمولا دچار آسیب می شود، رباط صلیبی قدامی (ای سی ال) است که ورزشکاران آن را به خوبی می شناسند.

    یزدی بیان داشت: پارگی این رباط شایع ترین میزان آسیب رباطی زانو است به خصوص در ورزشکارانی مانند فوتبالیست ها، والیبالیست ها، بسکتبالیست ها و افرادی که اسکی می کنند یا آنهایی که ورزش های پرجنب و جوش دارند.

    وی اضافه کرد: این بیماری منجر به خالی کردن زانو و  ناپایداری در زانو می شود و به تدریج با گذر زمان، آسیب های ثانویه اتفاق می افتد که می تواند شامل پارگی های مینیسک، آسیب سایر رباط های زانو و همچنین احتمال آسیب غضروف باشد که ماحصل اینها منجر به آرتروز زودرس می شود.

    یزدی با اشاره به پیشرفت های حاصله در درمان بیماری های زانو گفت: امروزه به خصوص با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه جراحی و درمان آسیب های رباط صلیبی قدامی داریم، باید وقتی فردی دچار این آسیب ها می شود، تشخیص صحیح داده شده و سریعا درمان آغاز شود.

    وی اظهار داشت: ثابت شده افرادی که دچار آسیب رباط صلیبی می شوند، در سنین پائین تری به آرتروز مبتلا می شوند بنابراین با درمان جراحی این رباط می توان احتمال آسیب های ثانویه را کم کرد و بنابراین سن آرتروز را به تاخیر انداخت و در نتیجه احتمال آسیب های ثانویه را کمتر کرد.

    دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی تاکید کرد: بنابراین آنچه مهم است به ویژه در ورزشکاران این است که چنانچه این اتفاق بیفتد، باید در اسرع وقت سریعترین و بهترین درمان را ارائه داد.

    وی در خصوص درمان نیز اظهار داشت: برای برگرداندن رباط به شکل اولیه باید حتما جراحی انجام شود اما افرادی که علائم زیادی ندارند یا دچار کهولت سن هستند، درمان های فیزیوتراپی کفایت می کند.

    پنجمین کنگره بین المللی دو سالانه انجمن جراحی زانو ، آرتروسکپی و آسیب های ورزشی 25 تا 28 بهمن 96 در مرکز ممایش های بین المللی جزیره کیش با حضور متخصصان جراحی زانو از 5 قاره جهان برگزار می شود.


  
  

سوء تغذیه یکی از عوامل ناشنوایی در کودکان


 

  • سوء تغذیه یکی از عوامل ناشنوایی در کودکان

    محققان دریافتند کودکان دچار سوءتغذیه در سال های پیش دبستانی بسیار در معرض ابتلا به اختلال شنوایی در سنین بالاتر قرار دارند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، ناشنوایی چهارمین عامل معلولیت در دنیا است و حدود 80 درصد افراد دچار این معلولیت در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد زندگی می کنند.

    در این مطالعه، محققان رابطه بین شنوایی بیش از 2200 فرد بزرگسال جوان را با وضعیت تغذیه شان در کودکی تا اوایل 16 سالگی بررسی کردند.

    نتایج تست های شنوایی نشان می دهد که افراد بزرگسال جوان که در دوره کودکی رشد نامناسبی داشتند حدود دو برابر بیشتر با علائم ناشنوایی مواجه می شوند.

    رشد کم در دوره کودکی یک مشکل مزمن سوءتغذیه است که غالبا قبل از تولد شروع می شود؛ زمان قبل تولد زمانی حیاتی برای رشد عملکرد شنوایی است.

    کیت وست، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تاخیر در رشد گوش داخلی ناشی از سوءتغذیه، بخصوص در دوره جنینی، در افزایش ریسک ناشنوایی نقش دارد.»

    به گفته محققان، شرکت کنندگانی که در کودکی بیش از اندازه لاغر بودند هم دو برابر بیشتر در معرض ریسک بالا ناشنوایی قرار داشتند.

    محققان همچنین عنوان می کنند سوءتغذیه حاد آسیب پذیری کودکان را در معرض انواع عفونت ها، از جمله گوش، افزایش می دهد. عفونت های مکرر گوش می تواند منجر به ناشنوایی شود.


  
  

دانستنی هایی درباره ی خواص چغندر


 

  • دانستنی هایی درباره ی خواص چغندر

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ هرچه رنگ یک میوه یا سبزی تیره تر باشد، مغذی تر است. با دانستن این نکته می توان حدس زد خواص چقندر با آن رنگ جذابش تا چه میزان خواهد بود.

    چقندر سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و مواد مغذی است.

    اگر چغندر تا به حال در رژیم غذایی شما جایی نداشته، بهتر است در مورد اضافه کردن آن به سبد خریدتان سریعا تجدید نظر کنید.

    در مورد خواص چقندر بیشتر بدانیم :

    • چغندر سرشار از مواد مغذی است

    اولین خاصیت از خواص چقندر این است که بسیار کم کالری است. 60 کالری در هر فنجان. یا 35 کالری در یک چقندر متوسط.

    چقندر حاوی مقادیر زیادی ویتامین A،C، و B6 است. همچنین سرشار از آهن، فولات (فولیک اسید)، کلسیم، لوتئین، زیکسانتین، فسفر، مس و منگنز است.

    همچنین در چقندر ماده ای به نام بتائین وجود دارد که ارتباط مستقیم با پیشگیری از بیماری های مضمن قلب و ریه دارد.

    • چغندر به شما احساس سیری می دهد

    یکی از خواص چقندر این است که نه تنها کم کالری است، بلکه به علت داشتن فیبر بالا، حدود 4 گرم در یک فنجان، به شما احساس سیری خواهد داد.

    بدن انسان آنزیم لازم برای هضم فیبرها را ندارد، به همین علت فیبر به ما احساس سیری می دهد، بی آنکه کالری به بدن اضافه کند.

    اضافه کردن مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی بهترین راه برای کم کردن وزن است.

    • چقندر ورزش کردن را آسان می کند

    طی یک تحقیق میدانی جامع در سال 2013 معلوم شد کسانی که قبل از ورزش چقندر مصرف می کنند می توانند تا 14 درصد بیشتر از دیگران ورزش کنند.

    بیشتر بخوانید:  هر آنچه درباره خواص سبزی گشنیز باید بدانید

    چقندر سطح نیتریک اکسید بدن را بالا می برد و به این ترتیب به بدن برای جذب اکسیژن بیشتر یاری می رساند. به علت جذب اکسیژن بیشتر، می توانید بیشتر ورزش کنید.

    خواص چقندر آن را به یک اسنک عالی برای قبل از تمرین تبدیل می کند. می توانید آن را به آبمیوه تان اضافه کنید، یا با ماست بخورید.

    • چقندر سرعت ترمیم عضلات را بالا می برد

    چقند نه تنها برای ورزش کردن عالی است، بلکه برای ترمیم و ریکاوری هم بی نظیر است.

    کسانی که چقندر مصرف می کنند، پس از ورزش التهاب کمتری خواهند داشت، عضلاتشان زودتر بهبود پیدا می کند و سوزش و درد کمتری در بدنشان احساس می کنند.

    چقندر را به غذای بعد از تمرین یا آبمیوه تان اضافه کنید.

    • چقندر فشار خون را پایین می آورد

    تحقیقات نشان می دهد چقندر به علت داشتن نیتریک اکسید می تواند فشار خون افراد سالم را پایین آورد.

    نیترات های موجود در چقندر باعث افزایش نیتریک اسید در بدن می شود و این ماده عروق را ریلکس می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

    • آماده کردن چقندر خیلی ساده است

    یکی از خواص چقندر این است که می شود آن را به نحوه های مختلف آماده کرد و خورد.

    می توانید چقندر را مانند هویج روی سالاد رنده کنید.

    همچنین می توانید آن را به صورت پخته یا ترشی به سالاد اضافه کنید.

    اگر چقندر را رست یا سرخ کنید بسیار خوشمزه می شود.

    گاهی آن را مثل لبو بخار پز کرده یا در فویل بپیچید و در فر بپزید.

    بیشتر بخوانید:  هر آنچه درباره خواص سبزی گشنیز باید بدانید

    آب چقندر بسیار هیجان انگیز است. آن را با آبمیوه های دیگر مخلوط کنید.

    توجه کنید که به لبوهایی که بیرون از خانه فروخته می شوند، مقدار زیادی شکر اضافه می کنند. توصیه ما این است که آن را در خانه و با شکر کم یا بدون شکر تهیه کنید.


  
  

درمان آلزایمر با شناسایی ترکیبی جدید


 

  • درمان آلزایمر با شناسایی ترکیبی جدید

    متخصصان علوم پزشکی در یک آزمایش تازه ترکیبی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند از آسیب دیدن مغز موش‌ها جلوگیری کند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ متخصصان با بیان اینکه این ترکیب شکلی از ویتامین B-3 است اظهار داشتند: یافته‌های بدست‌ آمده از تاثیر این ترکیب نشان دهنده احتمال دستیابی به روش درمانی جدید برای مقابله با بیماری آلزایمر در انسان است.

    پیش از این ویتامین B-3 به عنوان جایگزینی برای درمان بیماری آلزایمر معرفی شده بود. همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شده بود مقدار زیادی نیکوتینامید یا همان ویتامین B-3 حافظه از دست رفته موش‌ها ناشی از بیماری آلزایمر را احیا می‌کند.

    هر چند در این بررسی متخصصان آمریکایی بر تاثیر نیکوتینامید ریبوسایت (NR) که نوعی از ویتامین B-3 است بر آسیب‌های مغزی ناشی از بیماری آلزایمر در موش‌ها توجه کردند. آنها همچنین نشان دادند چگونه NR بر توانایی مغز در بازیابی و اصلاح DNA تاثیر می‌گذارد.

    به گفته متخصصان وجود عیب و نقص در توانایی مغز برای اصلاح DNA موجب عملکرد اشتباه در سلول‌های میتوکندری می‌شود که در نتیجه آن نارسایی عصبی و تولید عصب کمتر را به دنبال دارد. اما NR در سلامت میتوکندری، “خود نوسازی” سلول‌های بنیادی و مقاومت استرسی عصبی نقش حیاتی دارد.

    در این بررسی محققان آمریکایی NR را به آب مصرفی موش‌هایی که در معرض ابتلا به اختلال عصبی پیش رونده بودند، اضافه کردند. پس از مدت سه ماه مغز این موش‌ها و سلامت شناختی آنها با موش‌هایی که تحت کنترل بودند مورد مقایسه قرار گرفت.

    به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها مشاهده کردند موش‌هایی که تحت درمان با NR قرار گرفته بودند میزان پروتئین “تاو”(عامل موثر در بروز آلزایمر) در مغز آنها و نیز آسیب DNA کمتر بوده است.


  
  

قاچاق 5 درصدی سیگار در کشور


 

  • قاچاق 5 درصدی سیگار در کشور

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف گفت: در حال حاضر 90 درصد سهم بازار سیگار از طریق تولید داخل، پنج درصد از مجرای واردات و پنج درصد باقیمانده به شکل قاچاق تأمین می­‌شود.

    رضا موسی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت قاچاق مواد دخانی پرداخت و اظهار کرد: برابر برنامه پنجم توسعه (تبصره 3 ماده 102) واردات سیگار ممنوع و دولت مکلف شد نیاز کشور را با همان برند اصلی از طریق تولید داخل تأمین کند و تا پایان سال پنجم برنامه توسعه، واردات سیگار را به صفر برساند. بر همین مبنا واردات سال به سال کمتر شد و سهم خود را به تولید داخل داد؛ نه به قاچاق.

    معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه بخشی از تولیدات داخل به کشورهای دیگر نیز صادر می­‌شود، افزود: سیاست گذاری درست، برنامه­ ریزی دقیق، اجرای صحیح و کنترل مناسب باعث شد در حوزه محصولات دخانی به ویژه سیگار، ممنوعیت واردات منجر به قاچاق نشود بلکه افزایش تولید را داشته باشد.

    به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار، تعداد واحدهای حقیقی و حقوقی توزیع‌کننده محصولات دخانی 1256 مورد در سطح استانی و سراسری است.

    تعداد واحدهای تولیدکننده دخانی در پایان سال جاری در بخش سیگار 16 و در بخش تنباکو 27 مورد بوده که جمعا به تعداد 43 واحد فعال در این حوزه می‌رسد. این در حالی است که تعداد واحدهای تولیدی در مدت مشابه سال گذشته 32 مورد بوده است.

    نکته دیگر آنکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت مالیات بر دخانیات در تمام کشورها باید تا 70 درصد افزایش یابد تا میزان مصرف آن کاهش پیدا کند، اما ایران هنوز موفق به اجرای این توصیه نشده است.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >